Zapisz się na dawkę wiedzy i inspiracji

Omniexperience

Modne słowo „omnichannel” zrobiło karierę w marketingu ostatnich lat. Takie spojrzenie jednak było spojrzeniem na relacje klient-marka z punktu widzenia przesiębiorstwa i komunikatu, które wysyła. W dobie nieograniczonej konkurencji, podobnych produktów i możliwości zmiany produktu i usługi za pomocą dotknięcia ekranu, takie spojrzenie przestało się sprawdzać. Klientocentryzm, czyli zmiana stylu działania na podstawie informacji płynących z zewnątrz organizacji, a nie od jej wnętrza, zmienił to podejście.

Omnichannel zmienia się w omniexperience. Konsument jest słońcem, na które oddziaływują krążące wokół niego planety, wpływając na jego jedno, spójne doświadczenie i to, co czuje.

Omniexperience to taka zmiana myślenia marki, w której w centrum uwagi jest konsument, niczym słońce w układzie słonecznym, na które pozostałe planety wpływają wywołując konkretne emocje. Omniexperience zakłada skupianie się nie na tym co chcemy powiedzieć klientowi i w jakich kanałach. Istotą jest projektowanie jednego spójnego wrażenia i emocji jakie wobec naszej marki lub produktu ma żywić nasz obecny klient i potencjalny klient. Starania o pozytywne emocje klienta to budowanie głębszych relacji i szansa dla marki na dużo bardziej stałego klienta, a nie tylko jego pozyskanie. Emocje w głowie pozostają na długo i spontanicznie decydują o wielu wyborach konsumenta w przyszłości.