Agio Milano pomogliśmy znaleźć rozwiązanie na rozwój systemu sprzedaży e-commerce.
Agio Milano to międzynarodowa firma z polskim rodowodem, produkująca jakościową bieliznę dla kobiet i mężczyzn, znana ze starannego wykonania i oryginalnego wzornictwa.
Agio Milano posiada ogólnopolską sieć sprzedaży w najbardziej prestiżowych centrach handlowych w Polsce.
Mimo stosunkowo niewielkiej rozpoznawalności marki, dzięki dobrze przemyślanej dystrybucji marce udało się zbudować dynamicznie rosnącą markę. Jednym z celów był rozwój kanału e-commerce i wzrost sprzedaży w tym kanale.
Zostaliśmy poproszeni o analizę obecnego sklepu internetowego, audyt SEO sklepu i szkolenie SEO.
Wyzwanie
Stacjonarna sprzedaż Agio Milano w czasie pandemii ucierpiała jak większości marek modowych z dużym udziałem sklepów stacjonarnych.
Rozwój e-commerce Agio Milano był naturalnym rozwiązaniem.
Audyt obecnego sklepu internetowego
Przeprowadziliśmy audyt serwisu agiomilano.com
Audyt SEO obejmował 19 obszarów:
- analiza widoczności serwisu,
- struktura serwisu,
- meta tagi,
- tag kanoniczny,
- wersje językowe serwisu,
- kanonizacja domeny,
- rekomendacje odnośnie tworzenia treści
- parametr nofollow,
- analiza prędkości ładowania stron,
- dostosowanie do urządzeń mobilnych,
- właściwy opis obrazków,
- optymalizacja podstron docelowych,
- fragmenty rozszerzone,
- blog
- strona błędu 404
- konstrukcja adresów URL i nawigacji
- indeksacja serwisu
- produkt w wielu kategoriach
- usuwanie produktów.
Nasza analiza zwróciła uwagę właścicieli serwisu na nieprawidłowości powstałe podczas tworzenia serwisu i jego aktualną postać.
Szkolenie SEO
Po fazie audytów przeprowadziliśmy szkolenie SEO dla osób odpowiedzialnych za rozwój platformy e-commerce i działu marketingu.
Na szkoleniu, poza uświadomieniem wszystkich zmian, które należy wprowadzić w obecnej postaci e-sklepu, przekazaliśmy szczegółową wiedzę obejmującą:
- Co analizuje Google i co często zmienia
- Algorytmy
- EAT
- Czynniki onsite, offsite i techniczne
- Intencje użytkowników
- Personalizacje
- Social Media a SEO
- Linkbuilding: skąd brać, przykłady podziału, linki konkurencji, strategia, przykład profilu
- Słowa kluczowe: grupa docelowa, podział, synonimy, długi ogon, wyszukiwarka, filtrowanie, zerowy potencjał, jak umieszczać słowa kluczowe
- Treści w serwisie: budowanie, blog, poradnik, inspiracje, konwersja, promocja,
- Optymalizacja strony głównej
- Optymalizacja kategorii: opisy, nazwy, wygląd
- Optymalizacja karty produktowej
- Duplikacja treści
- Thin content
- Kanibalizacja słów kluczowych
- Grafiki w serwisie: optymalizacja
- Narzędzia wspomagające analizy
- Struktura adresów i architektura
- Snippety, fragmenty, direct answer
- Linkowanie wewnętrzne
- Canonical
- Paginacja – stronicowanie
- Sortowanie i filtrowanie
- Prędkość ładowania
- Zarządzanie błędami 404
- Usuwane produkty
- Crawl budget
Komentarz Klienta:
„Solidna firma z profesjonalnym i zaangażowanym podejściem do klienta. Specjaliści oferują ciekawe rozwiązania marketingowe dostosowane do potrzeb i szybko reagują na bieżące problemy. Szkolenia przygotowane i przeprowadzone na najwyższym poziomie. Serdecznie polecam!”
Arleta Kuś, Marketing Manager, Agio