Zapisz się na dawkę wiedzy i inspiracji

Lead magnet, co to jest i jak go stworzyć

Nie będę owijał w bawełnę – żyjemy w świecie darmowości i bezpłatności, zwłaszcza, jeśli chodzi o marketing.

O wielości komunikatów, które atakują konsumenta każdego dnia nie będę pisał, to oczywistość. Powodem kariery kontent marketingu w ostatnich latach są oczekiwania konsumentów, iż dostaną konkretną informację lub wiedzę za darmo. Ma to jednak swoje zalety, budując swoją pozycję jako firmy eksperckiej w danej kategorii przesuwamy naszego prospekta dalej i szybciej w lejku sprzedażowym. Esencją kontentu jest Lead Magnet.

Lead Magnet to bezpłatna wartość w różnych formach, która rozwiązuje prawdziwe problemy i skryte pragnienia Twojej grupy docelowej. A rozwiązywanie problemów i edukowanie dużo lepiej sprzedają niż zwykłe reklamy.

Lead Magnet to bezpłatna wartość w różnych formach, która rozwiązuje prawdziwe problemy i skryte pragnienia Twojej grupy docelowej. A rozwiązywanie problemów i edukowanie dużo lepiej sprzedają niż zwykłe reklamy.

Przykłady moich ulubionych Lead Magnetów to:

  1. e-book
  2. darmowy raport
  3. film edukacyjny
  4. ściągawka
  5. webinar
  6. koszulka
  7. kupon
  8. gratisowy produkt lub usługa
  9. bezpłatna konsultacja
  10. poradnik lub przewodnik
  11. mini kurs

Jak zrobić dobry Lead Magnet?

Zrobisz go w 3 prostych krokach.

  1. Dowiedz się, czego pragną Twoi potencjalni klienci. Czego pożądają. Ale naprawdę. Na pewno ułatwi Ci to ten wpis. Jakie pytania najczęściej zadają?  Najlepsze Lead Magnety rozwiązują problemy i odpowiadają na pytania, które nie pozwalają w nocy zasnąć naszej grupie docelowej. W treści Wartościowego Lead Magnetu nie może być ściemy. Musi dawać wartość, po której przeczytaniu Twoi potencjalni klienci powiedzą „aha, niezłe, tego nie wiedziałem”. Zapomnij o szybkim researchu w internecie. To musi być podejście i rozwiązanie jakie trudno znaleźć na rynku.
  2. Stwórz szokujący tytuł. Tytuł ma jednoznaczny wpływ na liczbę leadów, więc przyłóż się do niego.

To właśnie tytuł lead magnetu musi w mocny sposób informować, że zawartość naszego raportu, e-booka, bądź innej formy, rozwiązuje problem, która ma Twoja grupa.

Najlepiej jeśli tytuł będzie mieć retorykę sensacji rodem z… tabloida, „ostrzeżenie” przed czymś niepokojącym lub gorącym newsem „z ostatniej chwili”, który zdradza tajemnicę. Inną techniką wykorzystywaną np. przez Mens Health to wymienianie w punktach liczbę sekretnych kroków do poznania odpowiedzi na dręczący Cię problem. Myślisz, że to inna branża? Mylisz się. Liczby naprawdę przyciągają.

I jeszcze jedno: koniecznie – nie brzmij reklamowo. Nie sprzedawaj. Ocalaj Twoich potencjalnych klientów przed niewiedzą.

Podam przykład z poletka Experiencera: zamiast nazywać nasz Lead Magnet „Zasady Dobrego Landing Page’a”, nazwalibyśmy nasz podręcznik „5 Tajników Landing Page, Które Łapią Leady, Jak Oszalałe”. Temperatura tytułu musi być jak najwyższa.

3. Prostota i konkret treści. Wreszcie treść Lead Magnetu. Gdy już mamy tytuł, tak mocny, że zassaliśmy mnóstwo leadów, musimy spełnić obietnicę. To od jej realizacji zależy nasza pozycja, i dalej, sprzedaż. Każdy punkt magentu musi rozwiązywać ważny problem klienta. Ujmij więc sekcje treści magnetu i ich tytuły jako hasła i kolejne treści rozpoczynające sekcje, dające odpowiedzi na kolejne pytania w głowie prospekta. Tak poprowadzisz go jak za rękę do samego końca.

Wystarczający Lead Magnet posiada 5-10 stron w formie pdfa. Dobrze jest jeśli zawiera wypowiedzi ekspertów, który dodadzą Twojemu magnetowi wiarygodności, a Twojemu ekspertowi wartościowych linków zewnętrznych i popularności i być może też… leadów.

Życzę Ci powodzenia w tworzeniu Lead Magnetu, który wciąga leady jak odkurzacz.